(0)

Marknadsföring

e-bok


Handbok i marknadsföring för småföretag som har begränsade resurser och därför kräver snabb "pay-back" på marknadsföringspengarna. Här handlar det mer om att sälja än att bygga varumärke.

Boken visar hur du skapar en marknadsplan och hur du sedan konkret utformar marknadsaktiviteterna, exempelvis säljbrev, e-postreklam, annonser, webbutik, pressmeddelanden, mm. Den behandlar både traditionell marknadsföring och modernare marknadsföring i digitala medier.

Du får många konkreta råd, men också inspiration till egna idéer.

Marknadsstrategier och marknadsplan Att skriva säljbrev Säljande annonser Webbutik Sociala medier Direktreklam Internetmarknadsföring E-postmarknadsföring Telemarketing och telefonförsäljning En bra hemsida Mässor Bygga nätverk Marknadsplan Kundvård Företagets profil och position Intern marknadsföring Skatteregler – sponsring, representation mm Tillåtet och otillåtet i marknadsföringen